keskiviikko 30. kesäkuuta 2010

WORLD DOG SHOW 2010

HAZEBAD KENNELIN JÄLKELÄISTEN SEKÄ KENNELIN KOIRIEN TULOKSET MAAILMAN VOITTAJA 2010 NÄYTTELYSTÄ TANSKAN HERNINGISTÄ 26.6.

Tuomari
Hans Van Den Berg, Holland

UROKSET
Sij.
4 Excellent HAZEBAD LIONHEART BAAKO "Baako"

Very good HAZEBAD ASTROBOYDEWILLE "Ville"

NARTUT
Juniori luokka
Very good BEITSKE FOSKE FAN'T TSJERKERIEDE "Beila"

Sij.
5 Excellent HAZEBAD APRILLA FELITY "Luna"

Very good HAZEBAD LOLLYPOP BEAU "Siru"

Very good HAZEBAD DAINTY GIA "Olda"

Very good HAZEBAD AMITY WIKELINA "Anni"

Good HAZEBAD MAGNETIC YAYA "Leya"

Veteraaniluokka
Sij.
3 Excellent HAZEBAD JAZZY MELBA "Mella"

Kasvattajaluokka

HAZEBAD KENNEL:
Hazebad Lionheart Baako
Hazebad Aprilla Felity
Hazebad Jazzy Melba

Prize of honour: 1 (ROP-kasvattaja)

BRACCO ITALIANO

NARTUT

Sij.
5 Exellent HEINÄARON AMINA MIA "Vilja"

Hieno ja erittäin mahtava reissu Tanskan Maailman Voittaja 2010 näyttelyyn on nyt takana päin. Matkustimme Saksaan laivalla ja sieltä ajoimme autoilla Tanskaan. Meillä oli varattuna mökit Grindsted´in kaupungista. Minä ja Jenni lähdimme ajama Grindstediin, kun laiva saapui torstai iltana satamaan. Vaikka laivamatka kesti noin 28 tuntia se sujui ongelmitta koirien kanssa. Muut porukastamme jäi yöksi Travemundeen, koska eivät halunneet lähetä ajamaan yötä vasten. Matka sujui ongelmitta ja olimme mökeillä puolen yön jälkeen. Siellä oli jo paikalla osa porukasta, jotka olivat tulleet Ruotsin kautta. Sekä pikkuväki äitineen, jotka olivat tulleet lentokoneella Hampuriin ja sieltä junalle perille. Meille olikin sitten perjantai päivä vapaapäivä, jolloin saimme oleilla mökillä hyvässä seurassa. Perjantaina kävimme myös Minnan kanssa tervehtimässä Hollantilaisia ystäviämme heidän majapaikassaan:-) Oli ihana jälleen tavata ihana ystävä ja juttua tietysti riitti vaikka kuinka paljon. Mutta sitten oli aika lähteä, koska seuraavana päivä oli näyttelypäivä. Illan tullen saapui myös loppu porukka mökille.

Lauantai aamuna lähdin Jennin kanssa kahdestaan ajelemaan kohti Herningiä, koska Viljan kehät alkoivat ensimmäisenä. Paikalla oli jo runsaasti väkeäa aikaisesta aamusta huolimatta. Meillä stabeilla ja bracoilla oli ulkokehät ja ilma oli hyvin tuulinen ja harmaa. Jenniä jännitti kovasti Viljan kehään meno, koska olin ilmoittanut sen avoimeen luokkaan. Jenni handlasi ensin Viljan isää kehässä ja Tuomo sai WW-10 tittelin sekä oli VSP. Sitten tuli narttujen ja Viljan vuoro. Tuomari tutki erittäin tarkkaan koirat. Vilja ylitti itsensä ja seisoi kehässä kuin viilipytty, yhtään pelkämättä tai pakittamatta. Se oli jo iso voitto;-) Vilja liikkui myös hienosti ja näin se oli AVO-narttujen 5. Hieno saavutus nuorelta koiralta, joka olisi vielä voinut kilpailla Nuorten luokassakin!! Braccoja oli kaikenkaikkiaan 44.

Kun Viljan kehä oli loppu kiirehdimme stabikehään ja pian se sitten alkoikin. Hienosti pärjäsviät Hazebadin jälkeläiset, niinkuin olettekin jo lukeneet. Paikalla oli kaikkiaan 64 stabia. Laskeskelin että niitä oli Hollannista 9 , Ruotista 18, Tanskasta 14, Norjasta 10 ja Suomesta 13 (suurinpiirtein näin pieniä heittoja voi olla). Eipä ole aikaisemmin näin montaa stabia suomalaiset kehässä nähneet. Olen erittäinen kiitollinen ja iloinen näistä aktiivisista kennelimme jälkeläisten omistajista!! Todella hienoa porukkaa. Ja loppuhuipennus oli kun Hazebad kennel sai Parhaan kasattajan tittelin!! Tätä en meinannut millään uskoa:-) Isossa kehässä kasvattajaryhmä myös pyörähti, mutta ei sijoitusta.
Ihana oli myös pitkästä aikaa tavata Maggan ja Peter Häromin kennelistä sekä muita stabituttavia. Paljoa ei eihtinyt jutella, kun piti myös kehää seurata.

Näin meni lauantai päivä näyttelyssä ja illalla vasta saavuimme takaisin majapaikkaan. Ruotsin kautta matkaavat lähtivätkin jo sunnuntaina aamun sarastaessa ajelemaan kohti Tukholmaa. Me muut lähdimme puolen päivän paikkeilla ajelemaan päämäääränämme tavata illalla Travemunden satamassa. Pikku matkalaiset vietiin nyt autoilla Hampurin letokentälle ja he olivatkin sitten jo illalla kotona. Me lähdimme siis sunnuntaina iltana puolen yön aikaan ja olimme tiistaina aamulla Helsingissä.

Yhteiskuva näyttelyssä olleista stabeista omistajineen, ei vain mahtunut kaikki yhteen kuvaan:-)

Kuvia matkalta

Kuvia lisätään albumiin sitä mukaan kun saan niitä lisää

1. Onnea ROP kasvattajalle! Upeaa!
    Todella hienosti koirat matkustivat laivalla ja autoissa Tanskan matkalla. Meillä on niin mahtavia koiria!
    Terkuin Kaisa ja Baako

2. Onneksi Olkoon Hazebad kennelille parhaasta kasvattajan tittelistä!Vau!
    Onnittelut myös kaikille hienoista suorituksista koirien kanssa!
    t.Tarja ja Neela

3. Kiitos Kaisa ja Tarja onnitteluista:-)
    Koirien kanssa matkustaminen on ollut todella helppoa, ne ovat niin sopeutuvaisia. Meidän pitkät ajomatkat ja pitkä aika laivalla, ja ei mitään ongelmia, niin hienosti matkustivat mukana.